U3F1ZWV6ZTUxMjE5MTQzNTUxNTE3X0ZyZWUzMjMxMzQ2NDcxNTg0OQ==

بينجامين في الظلام | Benjamin in the Dark

بينجامين في الظلام | Benjamin in the Dark






شروط الاستمتاع ب القصة الرعب

. يجب الاستماع الي هذه الموسيقى اثناء قراءة قصتنا اليوم  وهي عن بينجامين في الظلام | Benjamin in the Dark  لانها جزء منها حتي تندمج وتتأثر مع قصة الرعب











استمتع... 


تبدء احداث القصة بماريا الخدامة التي تعمل في منزل هنري العجوز واولاده ايريك وجوليان وهما عائلة ثرية جدا. ايريك شاب مستهتر جدا وهو الابن المدلل عند هنري عكس اخوه جوليان الي متجوز. في يوم من الايام ايريك حب ماريا جدا وحاول معاها كتير جدا. بس هي كانت بترفض لانها بتحب شاب تاني بس ايريك مستسلمش وفي يوم دخل عليها وهي نايمة واغتصبها بالقوه. ولما قالتله انها هتعرف ابوه هنري وانها هتمشي هددها بأنه هيقول انها سرقت منه فلوس وهيبلغ عنها الشرطة. ماريا خافت جدا منه وسكتت لان مقدمهاش اي حل تاني غير انها تسكت وتسمع كلامه. بس الي مكانوش عاملين حسابه ان هي تطلع حامل من ايريك ولما عرفت ايريك اتعصب جدا. عليها وقالها انتي لازم تسقطي الي في بطنك لانه مش مرحب بفكره انه يكون عنده اولاد من خدامة.




 بس ماريا رفضت واصرت انها مش هتسقطه لانها خايفه من العمليه جدا. مكانش قدامها غير انها تحكي لادوارد علي كل حاجة. وادوارد ده الشاب الي كانت بتحبه وبيحبها وهو الطباخ الي شغال معاها في نفس البيت. اترمت ماريا في حضن ادوارد وحكتله علي كل الي حصلها وان الي حصل ده كان غصب عنها. وان ايريك هددها انها لو قالت لابوه ان هو هيبلغ عنها ويقول انها سرقت فلوس منه. ادوارد اضايق جدا لدرجه انه كره ماريا وخصوصا لما قالتله انها حامل من ايريك. في الحقيقة ادوارد مش مضطر يستحمل كل ده بس الحب الي جواه لماريا كان اقوي من اي حاجة. ادوارد قرر انه هيسامح ماريا ويتجوزوا وينسوا القديم واتجوزوا وماريا خلفت بينجامين وايريك كمان اتجوز لورا.




 لورا من عائلة ثريه زي ايريك بالظبط وخلفوا جون وايميلي. بس ايريك كان بيراقب بينجامين كل يوم وهو بيكبر قدام عينه. بس وهو في حضن ادوارد الي حبه كأنه ابنه بجد بس ايريك مكانش شايف بينجامين ابنه. زي جون وايميلي ايريك كان شايفه مجرد غلطه بتفكره بماضيه. وكل ما يحس انه هيحبه يفتكر الماضي ويفتكر غلطته دي. وانه مستحيل يعترف بولد امه خدامه عندهم وكان بيتعامل مع ادوارد وماريا بمنتهي القسوه. وبيستغل انهم فقراء جدا عشان يذلهم اكتر ايريك كان بيعمل كل ده عشان يمشيهم من البيت. عشان مش عايز يشوف غلطته بتكبر قدامه كل يوم قدام عينيه وكل ما كان يشوف بينجامين. بيلعب مع جون وايميلي كان بيزعقله جامد اوي وساعات كان بيضربه. بينجامين مكانش فاهم هو ليه الراجل ده هو مراته بيكرهوه اوي كدة وليه بيذلوا ابوه وامه بالطريقة دي. لدرجه انه يقا بيكرهم اوي وكل يوم الكره بيزيد في قلبه بس بينجامين كان عنده مشكلة في النطق. ومكانش بيعرف يتكلم كويس وكل الولاد في المدرسة بيتنمروا عليه وفيه الي كان بيعايره ان امه خدامه. كل ده خلق في بينجامين كره كبير للناس وابتدي يظهر فيه العدوانيه والعنف. وفي يوم من الايام شاف ولد في المدرسة بيضايق بنت بس البنت دي بالذات بينجامين كان بيحبها جدا. ودي تبقي بنت جوليان اخو ايريك واسمها هانا بس تصرف بينجامين مكنش زي اي تصرف. عيل في سنه وهو 12 سنة بينجامين استني اليوم الي بعده. وجاب سكينه صغيره من البيت وحطها معاه في الشنطة وكالعادة بيشوف امه بتتهزق كل يوم. من ايريك ومراته كل يوم الكره بيزيد في قلب بينجامين لايريك ومراته وخصوصا. لما بيشوف لورا بتزعق لامه من غير سبب وساعات كانت بتضربها. بينجامين راح المدرسة ومستني يشوف الولد الي ضايق هانا وشافه ولسوء حظ. الولد انه مع بينجامين في نفس الفصل استأذن الولد وراح الحمام. وراح بينجامين وراه وخبي السكينه في جيبه وراح ورا الولد لحد الحمام. وفتح عليه باب الحمام وفضل يضرب الولد بالسكينه في جنبه اليمين وطعنه 11 طعنه. بينجامين في كل طعنة كان بيشوف ايريك ولورا وبيتخيل انه بيقتلهم. وافتكر كل الناس الي كانت بتتنمر عليه وبتتريق عليه وهو بيطعن الولد. بينجامين بعد ما خلص حس بمتعة غير طبيعية لما قتل. حس بالقوه الي عمره ما حس بيها قبل كدة بينجامين خلص ومشي في المدرسة. بكل ثقة بالسكينه وهي مليانه دم هي وهدومه ومخافش من حد. ولما المدرسة اكتشفت الجريمة واكتشفت ان الولد مات استدعت اهل بينجامين. ادوارد وماريا لان مستحيل طفل عنده 12 سنة يقتل وبالطريقة الوحشية دي.





 ادوارد وماريا مصدقوش ابدا ان بينجامين يعمل كدة ولما سألوا بينجامين. قتلت الولد ليه رد بكل هدوء وثقة وقال هو الي اختار انه يموت. لما ضايق هانا وانا لو كنت اقدر اقتله الف مره كنت هعمل كدة ومش هتردد ابدا. بينجامين اتفصل من المدرسة واتحول لمصحة نفسيه لانهم شكوا انه مش طبيعي. ابدا بينجامين مكنش ندمان علي الي عمله بس كان زعلان جدا انه مش هيشوف هانا تاني. والي كانوا بيزوروه علطول هما ادوارد وماريا وهنري. الي من المفترض انه جده بس هنري ميعرفش ولا بينجامين يعرف هنري كان بيحب بينجامين جدا. لدرجه ان هو الوحيد الي اتعاطف معاه وحس بمشاعره وهو الي كان مدخله المدرسة. مع هانا كا نوع من العطف لان ادوارد وماريا ميقدروش يدخلوه المدرسة. دي واتأكد هنري ان بينجامين بيحب هانا حفيدته بس بينجامين مكسور من جواه. جدا لان هانا مفكرتش تيجي تزوره ولا مره مع انه ضيع مستقبله كله عشانها. بس في الحقيقة هانا خافت جدا من بينجامين بعد الي عمله ده لدرجه انها كرهته. بينجامين مش مستحمل القعدة وسط المجانين دول وشايف نفسه مش مجنون ابدا. بس من كتر قعدته مع المجانين ابتدي يتصرف زيهم والحقد بيزيد في قلبه. بردو بينجامين قرر انه لازم يخرج من هنا عشان يقتل ايريك ولورا زي ماقتل الولد. ويحس بالقوه تاني بس بينجامين مش هيعرف يهرب لانه صغير و 12 سنه. يعني مستحيل يعرف يهرب من المستشفى دي بس بينجامين تفكيره مكانش سهل. ومستحيل يكون تفكيره زي تفكير اي طفل في سنه. بينجامين قرر انه هيمثل علي الدكاتره ان حالته بدأت تتحسن وانه بيخف عشان يخرجوه. وفضل علي الحال ده ٣ سنين لدرجة ان الدكاتره صدقوه فعلا وصدقوا انه بيخف فعلا. وكتبوله خروج لانه اتحسن كتير عن قبل كدة. ماريا وادوارد كانوا مبسوطين جدا وافتكروا ان بينجامين بقي كويس. بس بينجامين بقي اخطر من الاول بكتير واستلموا بينجامين وبقي عنده 15 سنه. وراحوا البيت تاني عند هنري وايريك طبعا ايريك ولورا كانوا رافضين ان الولد ده يعيش معاهم تاني. بس هنري قرر انه هيعيش معاهم وكله سكت لان الكل بيعمل لهنري حساب هنري. كان بيحب بينجامين جدا وبينجامين فرح جدا انه رجع البيت تاني. عشان هيقدر يشوف هانا تاني بس هانا كل ما بتشوف بينجامين بتخاف منه جدا. وبتتهرب بينجامين كل ما كان بيشوفها كان بيحس انه رجع طفل برئ. وكان بينسي فكرة القتل دي وان الخير الي جواه ممكن يكسب الشر. بس حس بتجاهل هانا واتكسر تاني بينجامين حس ان هانا مبتحبوش ورجع تاني لفكرة القتل.


وانه لازم ينفذها لأنه مش مستحمل يشوف امه وابوه بيتهانوا كل يوم. ايميلي بنت ايريك كان عندها كلب بتحبه جدا وبتخليه ينام في الجنينه. عشان جدها هنري مبيحبش الكلاب وفي يوم من الايام ايميلي كانت تعبانة جدا. ومقدرتش تنزل اكل للكلب وطلبت من ماريا انها تنزله اكل. ماريا نزلتله اكل بس الكلب ابتدي يتصرف بطريقة غريبة وابتدي يعمل اصوات غريبة. علي ماريا الكلب جاله سعار وعض ماريا وماريا صرخت واغمي عليها. نقلوها للمستشفى وحالتها بقت كويسة ايريك خاف علي بنته جدا. من الكلب ده وقرر يتخلص منه بس ايميلي بتحبه جدا. فا اضطر انه يكلم دكتور ويحاول يعالج الكلب. وفعلا الكلب ابتدي يتعالح ويرجع طبيعي تاني ، بس بينجامين كان ليه رائي تاني. الموقف ده صحي بينجامين القديم تاني وخصوصا انه بيحب امه جدا. ومبيحبش ان اي مخلوق يئذيها بينجامين استني كله ينام ونزل للكلب بالسكينة. وقطع راسه عن جسمه ببينجامين مستكفاش بكدة جاب راس الكلب وحطها قدام اوضة ايميلي. لانه حس انها السبب في الي حصل لامه ده وكان عنده ان ايميلي. تتعض ولا ان امه تتعض ايميلي صحيت الصبح وشافت المنظر صرخت باعلي صوتها. ومستحملتش المنظر واغمي عليها لأنها عندها 10 سنين بس وكانت بتحب الكلب ده جدا. ايريك ولورا راحوا وشافوا المنظر ايريك كان متأكد ان بينجامين الي عمل كدة. لان تفكيرهم الشيطاني زي بعض يمكن بينجامين اكتر كمان لورا اضايقت جدا. ان الولد ده رجع يعيش تاني معاهم وقالت لايريك انه لازم يطردهم من البيت. بس ايريك مكانش يقدر يعمل كدة لان ابوه هنري بيحب بينجامين جدا. ومستحيل يصدق ان بينجامين عمل كدة بس ايريك مهمهوش حاجة. وراح لادوارد وزعقله وكان عايز يطرد ادوارد وماريا وياخد بينجامين تحت ايده. بس ادوارد خاف علي بينجامين من ايريك وهدده وقاله لو مسبتش بينجامين انه هيقول لهنري. علي كل حاجة وان بينجامين يبقي ابن ايريك بس ايريك كان عارف. هو هيعمل ايه كويس وقبل ما ادوارد يعمل كدة ايريك راح للشرطة وبلغ علي ادوارد. وقال انه كان عايز يقتل ايميلي بنته وان الكلب لما عمل صوت دبحه. وقبضوا علي ادوارد ومكانش قدام ادوارد اي حل تاني.


 غير انه يعترف انه عمل كدة عشان خاف ان بينجامين هو الي يعترف ادوارد حب بينجامين اكتر. من ابوه الحقيقي ولما ادوارد اتحبس ايريك راح لبينجامين وخدوا في البادروم تحت. وفضل يضرب فيه جامد وحبسه تحت في البادروم تحت البيت في الضلمة. وسط الفئران بينجامين في الظلام لمده شهر. ومن كتر ما البادروم كان ضيق علي بينجامين جاله انحناء في ضهره. وكل ده ماريا عماله تدور علي ابنها بس ايريك فهم الكل ان بينجامين. كان عايز يقتلهم مع ادوارد ولما ادوارد اتمسك من الشرطة. بينجامين هرب ماريا مصدقتوش ابدا بس هنري للاسف صدق. بس ماريا مكانتش تقدر تتكلم ولا تكدبه لانها كانت بتخاف منه جدا. لحد ما ايريك زهق منهم وقرر انه هيطرد ماريا وابنها وابوه هنري. دلوقتي بقا معاه وخرج بينجامين من تحت واداه لماريا وطردهم. ماريا كانت بتحضر هدومهم وخلاص مستسلمة بس بينجامين قرر انه ينتقم من ايريك. علي الي عمله ليه وفي ادوارد بينجامين قرر يحرق البيت كله. قبل ما يمشوا وجاب بينجامين البنزين من الجراج وابتدي يولع. بس بينجامين من كتر رغبة الانتقام الي جواه نسي ان امه لسه جوا. ومخرجتش بينجامين دخل يلحقها بسرعة جدا بس لقاها محروقة للاسف. بينجامين اثناء ما كان جوه النار حرقت وشه واتشوه من نص وشه اليمين. واغمي عليه وضحية الحادثة دي هي ماريا بس ايريك اتصاب بجروح في ايده والباقيين. جروحهم سطحية ولحقوا يخرجوا وكانوا متأكدين ان بينجامين. هو الي عمل كل ده ورجع بينجامين المصحة تاني. بس رجع وهو قاتل امه الوحيدة الي كانت حنينه عليه ومكنتش بتعامله. زي ما باقي الناس بتعامله بس بينجامين قرر انه لازم يعاقب نفسه. فترة في المصحة ويخرج ينتقم منهم لان في اعتقاد. بينجامين ان عيلة ايريك هي السبب في موت امه وان بسبب كتر كرهه. ليهم نسي ان امه لسه مخرجتش.. بينجامين بقاله في المصحة 11 سنة وقرر انه لازم يهرب عشان ينتقم وبطريقة مآ. بينجامين قدر يهرب وهو دلوقتي  واحد تاني خالص. بينجامين خارج وهو رجل طويل القامة ومنحني الظهر. ووشه مشوه بشدة من اليمين وبقي رجل بارد المشاعر. بينجامين بقي مسخ كل الي في دماغه دلوقتي انه يقتل عيلة ايريك. كلها وبعد بحث طويل قدر بينجامين يعرف مكانهم وعرف ان هنري مات من 5 سنين. وان هانا اتجوزت جون الي من المفترض انه اخوه بس كل ده مبقاش يأثر في بينجامين. لانه مات من جواه خلاص واستني لحد ماناموا كلهم بليل ودخل عليهم ربطهم وكلهم مفزوعين. من منظر بينجامين كل الي هما طالبينه دلوقتي انه يقتلهم من غير ما يعذبهم. لانهم عارفين ان بينجامين طول عمره مش طبيعي وابتدي. بينجامين ب ايريك الراجل الي مكرهش حد في حياته قده بس ايريك من شده خوفه. وسذاجته قال لبينجامين انا ابوك الحقيقي وحكي كل حاجة بس بينجامين مفرقش معاه الكلام. اطلاقا يمكن كانه مسمعش اي حاجة وكل الي في تفكيره ان العيلة. دي لازم تموت بابشع طرق وجاب سلك كهرباء وابتدي يكهرب ايريك. من ودنه بعنف وولاد ايريك مفزوعين من الوحش الي ميعرفش معني الرحمة الي قدامهم. ده وهو بيكهرب ايريك كان في منتهي سعادته وكان بيضحك باعلي صوته. لحد ما بينجامين زهق وقرر انه يحرق ايريك وفعلا حرق ايريك. وهو حي قدام ولاده ومراته ومات ايريك ودخل بينجامين. علي لورا الست الي كانت بتهين امه علي اي حاجة وساعات كتير من غير سبب مسك لورها ونيمها علي الارض وابتدي. يطعن فيها بمنتهي العنف وطعنها ٣٢ طعنة وحس بالقوه تاني الي محسش. بيها من زمان كدة ناقص قدامه ايميلي وجون. الي من المفترض انهم اخواته بس مفرقش معاه ودبح ايميلي الي ملهاش اي ذنب. بس بينجامين بقي مسخ كل امنيته انه يموت العيلة دي. وجاب مسدس من ايريك وضرب بيه جون ١٣ طلقة في قلبه. كل ده قدام هانا حبيبته القديمة بس بينجامين عمل حاجة غريبة اوي فك هانا ومشي بيها. لحد الجنينه برا ورماها علي الارض وفضي طلق المسدس كله وساب فيه طلقة واحدة بس. ورماه قدام هانا ومسك الفاس الي في الجنينه وابتدي يحفر ومبصش وراه ابدا. كانه بيحفر قبر هانا ومره واحدة سمع صوت رصاصة اضربت هانا ضربت نفسها بالمسدس. بس السؤال هنا ليه بينجامين ساب لهانا المسدس وفضل يحفر. هل كان عايز هانا تقتله وبيديها الفرصة دي ولا كان عايزها تختار طريقة موتها. بنفسها بانها تضرب نفسها بالرصاص ولا تتدفن حية؟؟ الإجابة دي عند بينجامين بس ومشي بينجامين في المجهول.. بعديها بكام ساعة الشرطة لقت شاب منتحر وفيه سكينه في رقبته. ومضروبة بطريقة وحشية جدا والشاب ده وشه محروق ومشوه واسمه بينجامين. بينجامين كان عنيف مع الكل حتي مع نفسه.


                         Writer:Mohamed Ahmed 






تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  1. قصة مقساوية بشكل درامي أكشن .. شابوه👏👏للكاتب

    ردحذف

إرسال تعليق